Sosial Sharing


NAK TERIMA DUIT SECARA ONLINE MUDAH DAN CEPAT DAPATKAN AKAUN PAYPAL ANDA SEKARANG !!! Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

 Sedang Usyar jer !!!



Tuesday, December 28, 2010

Taman Tasik Taiping- Jalan Jalan makan Angin


Pada hari minggu hari tu aku ada wat kunjungan ke rumah saudara aku di taiping nuh... dah setahun dah aku tak pi jengah ke sana. Bila sampai ja kat kawasan rumah saudara aku tu.. aku tengok ada banyak perubahan dan pembanggunan telah berlaku..ahaks.. dah semakin maju Taiping neh..

Saipai pukul 11 pagi relak sat borak-borak kosong dan isi lebih kurang kami di hidangkan dengan jamuan tengah hari.. apa lagi tibai jer laa.. tengah lapar tu... ahaks. Lepas tu sembang lagi pukul 6 baru kami bertolah ke Taman Tasik Taiping.. mak aihhh jalan jem.. nasib baik saudara aku tu bawa jalan short cut, tak la sangkut dalam jam tu... cantekkk..

Sampai sana lepas parking keta aku snap dulu gambo , guna kamera henpon aku ja... aku mana ada kamera yang canggih nak snap gambar ..ahaks dan inilah hasilnya gambar dari kamera henpon aku tuhh...


Orang punya la ramai pakat nak berkayuh kat tasik tu.. termasuk la aku dengan biras aku, kami pun bercadang nak berkayuh jugak la dengan sampan itik angsa tu..ahaks tapi apakan daya sampai pun dah lewat orang dah booking dari awai lagi...ahaks.. last2 dapat jugak ronda pusing tasik dengan tongkang yang tokey cina wat sewa tu.. naik ramai2 la 3 kuarga kami pi mau dekat 15 orang semua kira cukup satu tongkang untuk kami 3 kuarga.. dan di bawah nie ader beberapa keping gambar yang aku sempat snapkan.. ahaks.. jom layan zassss...

gambar air pancut kelabu tak clear 

sampan itik 

sampan itik kayuh lagi...

itik kayuh lagi sekali ...uhuhuhu


sampan dayung sendiri..ahaks


gambar air pancut aku snap dari atas tongkang

Pandai bertul tokey cina neh wat duit.. ahaks... hari-hari mesti masyuk berlambak duit punya tambah pula taim musim cuti sekolah neh.. ramai la orang datang makan angin kat sini...

Harga sewa peralatan di tasik neh boleh tahan la jugak..

Sewa sampan Itik angsa kayuh sendiri tu untuk pusing satu round tasik RM 10.00 ( dua org )
Sewa sampan dayung yang biasa punya aku rasa RM 8.00 (dua org)
tambang naik tongkang pusing satu round tasik RM 4.00 ( dewasa) RM 3.00 (kanak2)

Buat duit sakan la tokey cina tu bulan neh... jeles jugak aku tengok..ahaks .. itu rezeki dia.. nak wat camna..





online counter

3 comments:

  1. suka sangat jalan-jalan kat Taiping. love Taiping so much !

    ReplyDelete
  2. waa.. dah lama tak lepak2 kt lake garden taiping.. time study dulu, boleh kata tiap2 hari gi lepak situ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.

Inilah Yang Mesti Anda Tengok..!!!

PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan
Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Maklumat lanjut layari:
Sila klik gambar di atas tu.

========== Iklan Lain =============

MEN!!! MEN !!! MEN !!!.