Sosial Sharing


NAK TERIMA DUIT SECARA ONLINE MUDAH DAN CEPAT DAPATKAN AKAUN PAYPAL ANDA SEKARANG !!! Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

 Sedang Usyar jer !!!



Sunday, November 28, 2010

Ke Majlis Kenduri Kahwin

Tengah hari tadi aku pergi kerumah kenduri kakak aku di Seberang Jaya, sampai sana semua sudah tersedia dan orang pun dah ramai yang datang makan kenduri ini bermanka aku telah terlewat banyak la tu... ader kija sket tak dapat nak di elekkan.

Sampai jer aku tengok semua adik beradik aku dan sanak saudara dah ada disana depa semua buat jelingan yang dua tiga macam jer.. orang jauh la katakan sebab aku tinggal seberang laut nuh..ahaks (oversea ), sampai ja aku rehat la kejap lepas tu tanpa cakap banyak aku sekuarga bedal dulu la makanan yang di sediakan, nasi sket ja.. tapi lauk pauh aku taruk menimbun kat dalam pinggan aku kira makan tengah hari la katakan.. bedal jer laaa..

Selesai makan.. rehat jap sepas tu mula la sintin seluar.. jadi bendara la pulak jadi tukang tambah lauk dan nasi, lagi pun kat situ kenduri buat setail layan diri semua tetamu boleh amik lauk ikut suka nak bubuh banyak mana pun tak apa.. line clear punya.

Dalam taim pukul 4 ke 5 ptg hujan turun dengan lebatnya... fuhhhhhh sibuk la dok pindahkan segala periuk lauk pauk ke tempak teduh.. berpeluh ketiak beb angkat periuk yang nala punya besar tu...terkengkang kengkang aku mengangkatnya...

Kenduri habis tutup jamuan dalam pukul 5 lebih.. a'haaaa lega rasanya tapi sayang aku tak ader kamera nak snap gambar banyak2 cuma dapat satu snap jer tu guna handphone aku.. yang ketegeri cap ayam tu.. ni dia gambarnya.. kat bawah nie..


Ni dua orang adik ipar aku tengah dok sibuk nak bungkus lauk pauk untuk tinggal untuk diberikan kepada tetamu yang datang last minit selepas makan depa dapat bekal bawa balik la pulak ..kira ok laaa. lepas la wat makan malam... aku pun rembat jugak..ahahahahahaha... syabas kepada dua adik ipar aku nie.. kerja kuat beb...

Depa dua orang nie lepas bungkus pegi kat belakang la pulak jadi tukang basuh periuk besar la pulak..aku sekali lagi jadi tukang sembang dengan kakak dan adik adik aku sambil perabis kuih kuih yang ada... kui kui kui (taim tu aku kena selsema.. tu yang malas nak wat kija tu).

balik rumah dah dekat jam 11 mlm relek sat pastu pekana nasik yang aku bungkus balik tadi sambil layan gambar kat TV, masa wat entry nie aku sambil layan citer India Jones kat TV3..ahaks..



online counter

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inilah Yang Mesti Anda Tengok..!!!

PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan
Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Maklumat lanjut layari:
Sila klik gambar di atas tu.

========== Iklan Lain =============

MEN!!! MEN !!! MEN !!!.