Sosial Sharing


NAK TERIMA DUIT SECARA ONLINE MUDAH DAN CEPAT DAPATKAN AKAUN PAYPAL ANDA SEKARANG !!! Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

 Sedang Usyar jer !!!



Friday, November 26, 2010

Buah Yang Banyak Khasiat

Buah Delima gambar dari internet


" Buah delima atau ar-rumman dalam bahasa Arab disebut tiga kali dalam Al-Quran. Ia antara pokok di syurga."  Khasiatnya tinggi kaya dengan zat sodium, riboflavin, thiamine, niacin, vitamin C, kalsium dan forsforus. Ia juga sejenia penawar karena kandungan antioksidan yang tinggi bagi penyakit jantung, cepat tua dan barah.
petikan dari  Raudhatunnaim.com

Seperti yang korang nampak di atas tadi aku sekuarga pergi ke pasar malam dekat dengan rumah aku untuk mencari juadah berbuka puasa untuk makan malam, banyak ringgit jugak yang dihabiskan tadi macam macam anak2 aku minta nak itu, nak ini fuhhhhh terkezut kazen aku dibuatnya..hahahahah.

Dalam dok ronda ronda cari  makan tu sempat lagi isteri aku beli buah delima untuk kami pada malam tadi
sampai penuh dua tangan aku membawa makan untuk menjadi hidangan kami nanti, buah delima yang isteri aku beli bukan yang seperti gambar diatas tu tapi yang di sebelah nie..

Isteri aku beli satu supit ( kecek kelate) dalam erti kata lain satu beg plastic rega RM 10.00 ( 11 biji )
fuuuhhh aku tengok punya la ramai orang pakat beli kat mamat exist tu senyumla dia untung banyak hari nie ( dah rezeki dia ... Alhamdulillah ).

Jadi apa lagi bila sampai jer di rumah kami sekeluarga pakat demah jer buah delima tu.. ermm oit oit.. punya la sedapppp manis bersari lagi... ahaks..

Dengar kata dalam sebiji buah delima tu ada suti isinya yang betul2 berkhasiat, itu pun aku dengar cakap orang laa, kalau tipu orang tu, maka aku pun tertipu jugak laaa...dan korang yang baca entry nie pun tertipu jugak la gamaknya..hahahahahah.




online counter

1 comment:

  1. delima mmg sedap. dan pasal 1bj dlm delima tuh yg sgt berkhasiat pon penah dengar gak. sbb tuh org ckp klu mkn delima jgn kongsi.nnt ilang 1bj yg power tu. org peknen sgt bagus mkn delima. utk dirinya dan baby dlm perut

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inilah Yang Mesti Anda Tengok..!!!

PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan
Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Maklumat lanjut layari:
Sila klik gambar di atas tu.

========== Iklan Lain =============

MEN!!! MEN !!! MEN !!!.